به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعه کنندگان ،
پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم «تعرفه ارائه خدمات
الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت
دفاتر اسناد رسمی» اعلام شد.
تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.
ماده 1- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل میشود،
الف - به صورت خودکاربری
-
شهروندان میتوانند از طریق سامانههای سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت
کنند. سامانههای ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب - دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
- در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده 2- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده
3- اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت
حق التحریر، تنظیم و ثبت میشود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت
بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و
دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.
ماده 4-
دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به
وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت میکنند.
ردیف ، نوع و مبلغ خدمت ارائه شده به این شرح است..
1-ورود
اطلاعات صورتجلسه ها درسامانه جامع(سهامی عام و خاص -سهامی عام هر صورت
جلسه 2،000،000 ریال -سهامی خاص هر صورت جلسه 1،000،000 ریال
2-ورود اطلاعات صورتجلسه ها درسامانه جامع(شرکت های غیر سهامی) هر صورتجلسه 700،000 ریال
3-ورود اطلاعات صورتجلسه و موسسات غیر تجاری ،هر صورتجلسه 500،000 ریال
4-ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی خاص-هر درخواست 2،000،000 ریال
5-ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله -هر درخواست3،000،000 ریال
6-ورود اطلاعات درخواست تاسیس موسسات غیر تجاری -هر درخواست1،500،000 ریال
7-درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی(حقیقی و حقوقی)-حقیقی 500،000 ریال -حقوقی 500،000 ریال
8-درخواست اظهار نامه دفتر ثبت تجاری هر درخواست300،000 ریال
9-درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای جراعان دفاتر - رایگان
10-ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات 1 تا 6 این جدول -هر درخواست300،000ریال
11-انجام خدمات احرازی ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند-رایگان12
12- ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر -رایگان
13-درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت ارسال آن -هر درخواست300،000 ریال
14-ورود اطلاعات و ارسال اظهار نامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن -هر درخواست1،500،000 ریال
15-ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن -هر درخواست2،000،000 ریال
http://kimiyaesharghonline.ir/fa/News/9837/اعلام-تعرفه-خدمات-الکترونیکی-سازمان-ثبت-اسناد